poniedziałek, 17 sierpnia 2015

† Subkultura Gotycka ~ Gothic subculture †


Annyeong haseyo  (((o(*゚▽゚*)o)))


Co słychać u pokemonków  ? :3
Ja mam się ostatnio bardzo dobrze, częściej
wychodzę i spotykam się z przyjaciółmi.
I o dziwo jeszcze nie zdziczałam, jak to moi rodzice mówią :')

☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆

Przechodząc do tematu posta ...
Dzisiaj będzie o Gotach.
Chciałam zrobić notkę o moim ulubionym stylu, czyli Pastel Goth.
Jednak dość dużo blogerek o nim pisze i wszędzie jest to samo.
Przeszukałam większość internetu w tej sprawie,
no ale nic nie znalazłam. 
Żadnej wzmianki skąd dokładnie wziął się ten styl,
kto go zapoczątkował, od kiedy on istnieje. 
To podstawowe informacje,a jednak nigdzie o tym nie pisze.
Dlatego też stwierdziłam że zrobię serię postów o wszystkich
rodzajach Gotów  (*´・v・)
Począwszy od samego stylu gotyckiego 

☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆

 † Historia
Subkultura gotycka jest współcześnie znana w wielu krajach.
Została zapoczątkowana w XX w, dokładnie w 1980 roku na terenie Anglii,
wśród fanów pierwszej gotyckiej grupy rockowej, Bauhaus.
Przetrwała znacznie dłużej niż inne subkultury z tej samej epoki,
i do dziś dywersyfikuje.
Słowo Goth pochodzi od słowa, które w rzeczywistości oznacza
ponury lub ciemny. To znaczenie pochodzi z gotyckiej powieści
literatury popularnej XIX w

† Wiara  † 
Na początek należy pamiętać że Goth to subkultura, a nie religia.
 Na samym początku powstawania tej subkultury Goci interesowali się
okultyzmem. Obecnie większość z nich to ateiści bądź agnostycy,
dużej części osób przynależących do tej subkultury okultyzm czy magia nie są obce.
Wśród nich najczęściej ukazuje się zainteresowanie,
wampiryzmem, literaturą, sztuką, mitologią nordycką.

 † Muzyka

Muzyka subkultury gotyckiej obejmuje wiele stylów, w tym :
rocka gotyckiego, przemysłowego, Deathrock, post-punk,
darkwave, eteryczną fal i neoklasycyzm.
Wywodzi się z nurtu Cold wave, ponadto goci słuchają
death rocka, synthopopu, EBM, oraz neofolku,
a także muzyki industrialnej oraz industrialno-elektronicznej.

† Postawa
Subkultura gotycka jest postrzegana jako "mroczna"
i dla osób z zewnątrz często niezrozumiała.
Powszechny stereotyp wiecznie zasmuconego, samookaleczającego się Gota.
Ponadto, wielu ludzi błędnie utożsamia subkulturę gotycką z satanizmem.
W rzeczywistości Goci mimo swej fascynacji mrokiem,
nie mają nic wspólnego z szatanem.
Członków tej subkultury cechuje pewien dystans do świata,
namiętna czasem i romantyczna postawa życiowa
Goci często są myleni z Emo lub Punk z powodu codziennych sterotypów.
Są to osoby dość inteligentne lub za takowe się uważające

† Wygląd
 Za typowe stroje gotów można uznać możliwie szykowne ubrania w stylu retro,
 wzorowane na XIX-wiecznej arystokracji. 
 Czarne płaszcze i ciemne okulary,  jak i niezwykle krzykliwe czarno-kolorowe kreacje
 graniczące z zagranicznymi stylami techno – oraz wszelkie ich kombinacje.
Czerń w ubiorze i dodatkach,   obecnie mieszana z innymi kolorami takimi jak
 np. czerwień czy fiolet. Style sukni w zakresie subkultury z Deathrock, punk i stylów wiktoriańskich, najczęściej w ciemnym stroju, makijażu i włosach.
 Mówi się że ludzie którzy nazywają siebie Gotami, 
 reprezentują śmierć, rozpad lub mroczność
ponieważ noszą ubrania oraz makijaż koloru czarnego,
a także dlatego że mają śmiertelnie białą twarz

 ~ kobiety 

Sukienki :



Spódnice : 

Spodnie :
* Gotki rzadko, a raczej wcale nie noszą spodni *
 
Rajstopy : 
*są to najczęściej kabaretki *

 Bluzki : 
* najczęściej z długim rękawem oraz z imitacją gorsetu *

Gorsety :
*różnego kroju, tutaj jak kto lubi *

 Płaszcze :
* długie, eleganckie, najczęściej w kolorze czarnym bądz bordowym *

Buty :
* obcas, koturna lub buty na wysokiej platformie*

Parasolki :
* do ozdoby lub przed słońcem *

Biżuteria :
  
Torby : 
* w kształcie trumny, nietoperzy, pająków *
Make up :
Mocny, widoczny, ciemny, czarny lub czarno-fioletowy,
 *                                   rzadziej czarno-czerwony.                                *
Szczególną uwagę przyciągają zdobione oczy
 

Włosy :
* tutaj nie ma żadnych konkretnych wymagań,
ciemne, często 'zaokrąglona' grzywka *



~ mężczyzni

Bluzki :

Spodnie :
* czarne, z różnymi klamerkami, zamkami *
Płaszcze :
* długie i eleganckie *
Buty :
*na obcasach, mają dużo klamerek*
 Make up :


Włosy
* najczęściej zwykłe długie włosy *



Moja stylizacja Goth 

☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆

I to tyle na dzisiaj. 
Co sądzicie o gotyckim stylu ? 
Mnie osobiście nie przypadł on do gustu,
no ale mam nadzieje że notka Wam się spodobała ^^

Dziękuje za wszystkie obserwacje i komentarze <3


Annyeong ⊙ω⊙

21 komentarzy:

  1. Post bardzo ciekawy ;) Według mnie styl Goth jest na maksa przesadzony, ale to już chyba kwestia gustu...
    Będę często wpadać ^^
    Teayeon z http://magic-hell-and-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przyjemny post jeżeli chodzi o temat (uwielbiam subkulturę gotycką), jednak musisz podreperować nieco język polski, ponieważ czynisz dużo pomyłek i miejscami ciężko się czyta :) Może także powiększysz nieco czcionkę? Oczy mnie trochę bolały i musiałam powiększać ekran :(
    Ogółem, ślę followa, bo blog wydaje mi się być ciekawy! Czekam na inne posty o gotach, choć szczerze przyznam, że wszystkie inne "podróby" tego stylu bardziej mnie deprymują, niż zachwycają.
    Pozdrawiam,
    Rena Uchiha~
    http://rena-uchiha.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniałaś mi czasy, kiedy sama należałam do tej subkultury :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba goth, jednakże czuję, że do mnie nie pasuje. XD

    OdpowiedzUsuń
  5. Podniosłaś mi ciśnienie, niewiasto, naprawdę. Liczyłam na ciekawe ugryzienie tematu, a tu tyle zrzynania z Wikipedii, że aż musiałam skasować początek komentarza, bo był niecenzuralnym słowem na literkę k. Ała.
    I co tu robi zdjęcie Andy'ego z BVB, który z gotami ma tyle wspólnego co piernik z wiatrakiem?
    Plus jednak za to, że próbowałaś... ;)

    Pozdrawiam
    Pseudo-gotka, która nosi spodnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wciąż się uczę, a o subkulturze gotyckiej nie wiele wiem.
      Dziękuje za subiektywny komentarz ^^

      Usuń
  6. Uwielbiam gotyk, mój styl <3 świetny post ;3

    http://kuraibanii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny pomysł. Życzę samych sukcesów :)
    Mój blog: http://mojeimienadzieja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Osobiście to od niedawna idę w tym stylu [jak i również innych, jestem wszechstronna].
    Lubię wszystko co mrochne i słodkie, lecz podam jako ciekawostkę, że pastel goth mnie ani trochę nie interesuję.

    Poza tym fajnie jest obserwować, że się rozwijasz. Oby tak dalej.
    Zaś z powodu, iż znasz/odwiedzasz mojego bloga chcę Cię powiadomić o zmienionym adresie na: subiektywna-sasha.blogspot.com

    ~Pozdrawiam Twoich czytelników, mrochnego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wait. Właśnie to wychwyciłam.
    Manson to goth?
    [czuję trochę niedoinformowana]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybacz to ja jestem niedoinformowana :'(
      Nie znam się na Gotach, nie jestem ekspertką więc zaufałam wujkowi google, cioci grafice i wikipedii. Dlatego też bardzo przepraszam za wszelkie błędy, błędne informacje.
      Jeśli jest jakis błąd który wychwyciłeś/aś to zgłoś to. Lubię się uczyć na błędach.

      ~ Nie wiem kto to Manson dale wyskoczył mi gdy szukałam informacji, dlatego bardzo przepraszam.

      Usuń
    2. Marilyn Manson to wykonawca z gatunku nu metal.

      Usuń
  10. Górna środkowa sukienka wygląda niemalże jak moja. Nawet wstawiałam ją niedawno na bloga :3

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię ten styl ;) A co do Pastel Goth, to reki sobie uciac nie dam, ale wydaje mi się, że wziął się z tumblra :)

    Pozdrawiam, Oszczednastudentka.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkie ubrania, które pokazałaś, to victorian/neo-viectorian goth, a nie pierwszy, tradycyjny gotyk. Może oprócz winklepickres w męskich butach. Z tym, że kobiety też je noszą, choćby ja. No i... Manson? Serio? Każdy szanujący się goth by cię za to zjechał. I jeszcze jedno: większość gothów nie znosi pastel i nu-gothów, według nich są pozerami, (Podpisuję się pod tym jako EtherGoth, siedzący w subkulturze od lat) głównie dlatego, że traktują to jako modę i zamiast Bauhausu czy The Cure słuchają j-rocka lub k-popu.
    Te pomyłki nie zmieniają faktu, że się starałaś i fajnie, że chciałaś przedstawić tą subkulturę innym :).

    OdpowiedzUsuń
  13. Jee, goth subkultura znacznie odchodzi od pozostałych innych, ze wzgledu na wygląd. Ale wszystko jest dla ludzi, byle z umiarem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie. Co tu robi Andy Biersack z BVB? Jeśli chodzi o subkulturę gotycką, to zafascynowana jestem nią. Do niedawna ubierałam się w stylu rockowym i kupowałam również ciuchy z lat 80 (inspirowane rockiem), ale postanowiłam coś zmienic w swoim stylu. Jak popatrzyłam na zdjęcia reprezentujące przedstawicieli tej subkultury od razu wiedziałam, że to coś dla mnie. :-) Fajny wpis ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jestem Gothem. Ale rodzaju Cyber Goth. Co prawda jest to boczny odłam od tradycyjnych gotów ale Goth to Goth tylko tyle że jest mnóstwo rodzaju gotów.

    OdpowiedzUsuń